De derde en vierde dag - Reisverslag uit Wiesenbach, België van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu De derde en vierde dag - Reisverslag uit Wiesenbach, België van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

De derde en vierde dag

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Augustus 2016 | België, Wiesenbach

De derde Dag
De derde en vierde dag zijn redelijk verlopen. Op derde dag hadden we wat moeite om zowel Heerlen en Aken door te komen. Zoeken naar de Vennbahn route , een oude spoorbaan route, met start in Aken, het fietspad van 125 km lang tot aan Troisvierges in Luxemburg. Daarna ging het voortreffelijk tot kort voor Monschau. De temperatuur was ver beneden de 10 graden. Rinus kreeg 7 km voor het einde een klapband. Rinus had zulke koude handen dat hij het ventiel en de band zelf niet meer kon demonteren. Dus Jan onze technisch man moest met behulp van Henk direct al aan de bak. We hebben het opgelost door een stukje reserve band in de buitenband te leggen, zodat we naar de camping konden rijden. Aangekomen op camping Zum Jone Bur in de omgeving van Monschau heeft Rinus een nieuwe buitenband gekocht en hebben die daar op de camping gemonteerd. Daarna heerlijk gegeten op de camping.
96 km gereden

De vierde dag.
Vanmorgen bij de plaatselijke bakker gegeten. Rond 9 uur zaten we weer op ons stalen ros en het liep voorspoedig. Heerlijk zonnetje tot na 40 km het minder werd. Rinus zijn navigatie met aangeleverde tracks, vanaf Aken, liet hem/ons een beetje in de steek. Dus toen op eigen kracht over de Vennbahn, dit is een recht fietspad dat kan dus niet mis gaan.
Ja,ja tot er toch ergens een afslag genomen moest worden en laten we die nou net missen en uitkomen in Stavelot (B). Zeker 45 km v.v. verkeerd. Dus vandaag 100 km gereden waarvan effectief een heel stuk minder. Vanmiddag op eens veel regen. En met de tenten opzetten pech. Jan zijn tentstokken begeven het. We zullen de details besparen maar er moet heel wat gereedschap en burenhulp vanaf de camping aan te pas komen. Het blijft nu maar regenen. Jan moet vannacht met de benen in plastic zakken slapen. We zitten nu in de regen op een camping in Sankt Viht Wiesenbach waar de route werkelijk over de camping loopt. Ja je moet er wat voor over hebben om Lourdes te bereiken. Maar we willen het zelf, dus niet klagen.
We trappen hem morgen weer aan en hopelijk met goed weer, zodat we vol goede moed verder kunnen.
Groetjes de drie verzopen katten
100 km gereden

• 11 Augustus 2016 - 19:13

Klaas :

Hallo fietsers.
    De komende dagen ziet de weersverwachting er een stuk beter uit, succes verder.

• 11 Augustus 2016 - 19:25

Ans:

Hallo verzopen katten
    Jullie gaan de goede kant op en aan het eind maakt Maria alles wel weer goed, als het zo nat blijft pak dan toch een hotelletje, maar----het is hier niet anders, ook nat en koud de kachel is aan.
    Veel sterkte ,houd moed, het komt goed.
    groetjes Ans

• 11 Augustus 2016 - 19:48

Betsie Middelkamp:

Hallo stoere mannen na zoveel pech kan het alleen maar beter worden.
    Sterkte en de groetjes uit Hellendoorn

• 11 Augustus 2016 - 20:01

Marianne:

Hallo mannen moed houden het weer gaat beter worden

• 11 Augustus 2016 - 21:00

Henk En Anne:

Hallo watjes,

Wij houden niet van katten........maar nu ze verzopen zijn, ligt dat natuurlijk anders (foei).
    Lui nog even geduld, het betere weer komt eraan. En jullie weten of behoren te weten, dat wie naar Lourdes gaat wordt op de proef gesteld. Dus toon karakter en spiegel je aan Dumoulin dan komt het helemaal goed.
    Alle gekheid op een stokje : Mannen klasse en hou vol, Succes.

• 11 Augustus 2016 - 21:46

John:

Jongens, Kerels,hier in Giethoorn was/is het ook kl....weer, we hadden al water genoeg toch!
    Morgen schijnt de zon weer.
    Succes.

• 11 Augustus 2016 - 22:59

Ria Davids:

Groetjes uit Canada! Veel succes met jullie tocht.

• 12 Augustus 2016 - 10:54

Fini:

Ja, jóngens!

Waarom niet ergens een pensionnetje genomen voor de nacht als het zo regent! Had je mooi je kleren kunnen drogen in plaats van in een natte en klamme tent te moeten overnachten!
    Maar ja, als jullie niet willen klagen: prima hoor! :)))))))

Sterkte ermee!

Groetjes,

Fini.

• 12 Augustus 2016 - 10:54

John:

Hallo stoere fietsers het gaat prima zo te lezen met hier en daar een minor tegenslag. Het weer wordt de komende dagen beter en de route ook, Let op bij het eind van de Vennbahn kun je niet door de laatste tunnel vanwege de bescherming van vleermuizen. Dus ook hier weer een kleine afwijking van de route.
    Maar het ga jullie natuurlijk lukken.
    Veel succes
    Groet,
    John.

• 12 Augustus 2016 - 13:19

Jan Blomberg:

ik heb enorme bewondering voor jullie!! Had ik ook maar bij jullie in de buurt gewoond! Dan had ik heel misschien jullie niveau kunnen halen!
    Groetjes, Jan

• 12 Augustus 2016 - 13:52

Ria :

Ga zo door mannen ook al zit het soms tegen, er komen betere tijden......

• 12 Augustus 2016 - 17:13

Gerard:

Het is te hopen dat de volgende dagen het weer een beetje beter wordt. Een beetje afzien is niet erg, maar het moet niet erger worden. Toch bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Wanneer alles weer op en aan de fiets hangt/zit komt de stemming er vast wel weer in. Hou vol. Lezen jullie avonturen met belangstelling.
    G en M