Dag 8 - Reisverslag uit Dommartin-Lettrée, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Dommartin-Lettrée, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Augustus 2016 | Frankrijk, Dommartin-Lettrée

Het is de 2e maandag dat we fietsen en hebben 101 km gefietst. Alleen de bakker was nog maar open, 6 worstenbroodjes moesten onze magen vullen .Het eerste uur nog zwaar klimmen en veder de hele dag door de graanvelden. Frankrijk is met recht de graanschuur van Europa. In de 2 grotere plaatsen waar we door kwamen hebben we de kathedraal van buiten bekeken. Het was vandaag 34 graden. Kilometers verder zijn we op een heel eenvoudige minicamping, een paarden manege, ferme equestre, terecht gekomen in het gehuchtje Lettree. Daar was niemand aanwezig. Eerst maar eens vragen bij verschillende buren of de beheerders van de camping thuis zouden komen voordat we de tenten hebben op gezet. De zoon van de beheerder die op een gegeven moment aankwam rijden en daar een boerenbedrijf heeft hebben we gevraagd hoe laat zijn moeder thuis zou komen?. Hij zou haar bellen. Hij gaf aan dat dat wel 19.00 uur kon worden en weg was hij weer met een grote maai graanmachine. Met behulp van iemand die even later op de manege kwam en daar kind aan huis was, hebben we de koelkast bekeken. Daar lag nog wat brood met beleg in, wat we heerlijk hebben op gepuzzeld. We moesten toch wat eten binnen krijgen. Het was geen optie om ergens een restaurant te zoeken want we zaten echt helemaal in de binnenlanden.
s' Avonds om 21.00 uur hebben we nog eens langs het huis gelopen en troffen toen toch de mevrouw (Nicole Collard beheerder) aan. Zij wist van niets en haar zoon had haar niet gebeld. Voor morgenvroeg zou zij alles goed regelen.
Zij heeft de volgende morgen dan ook een geweldig ontbijt gemaakt dat ons best smaakte na zo'n dag als gisteren.
Naar haar uitgezwaaid te hebben zijn we vertrokken voor de volgende etappe.
101 km gereden In het gehucht Lettree

• 16 Augustus 2016 - 22:13

Betsie:

Wij zijn met 6 dames onderweg naar Luxemburg en dan weer terug naar Dalfsen.
    Wij fietsten vandaag ook op de Vennbahn.
    Veel succes nog!

• 18 Augustus 2016 - 23:09

Joke:

sterkte mannen, hey rinus je broer was hier vandaag en vertelde over jullie reis.

top . genie. groeten uut nijverdal frans en joke

Henk

Henk Linnenbank, Rinus Jansen en Jan Klein Herenbrink gaan als fietsvrienden van de wielerclub PVTELECOMZWOLLE, vanaf Zwolle/Hoonhorst opnieuw een grote fietstocht maken. Dit keer gaat het naar Lourdes. In 2010 hebben we een fietstocht naar Santiago de Compostela gemaakt. In 2012 zijn we naar Rome gefietst.

Actief sinds 20 Mei 2010