Dag 17 zeer warm en zwaar - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 17 zeer warm en zwaar - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 17 zeer warm en zwaar

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Augustus 2016 | Frankrijk, Rocamadour

Vanmorgen om half negen vertrokken. Voor een zeer warme en zware dag. In de voorbereiding gisteravond zagen we veel beren op ons pad. Nou dat kwam dus werkelijk uit. De ene klim na de andere doemde op. 4 a 5 km klimmen van 8 a procent . Maar ook de good-olds JAN -- Jansen kwamen boven. De beren op ons pad leken minder te worden, maar om half twee was het toch helemaal op. We zaten toen op 56 km en zijn neer gestreken in het plaatsje L' Hospitalet dit ligt tegen Rocamadour aan.

Daar zijn we vanmiddag weer een beetje op adem gekomen.

Rocamadour is beroemd en er is veel over te vertellen. Het ligt in een diep dal en de huizen, hotels en kerken zijn daar boven elkaar en half in de rotsen gebouwd. Heel bijzonder om dat te zien. Het is een hele toeristisch plaats. Het was vooral s,avonds prachtig om te zien hoe Rocamadour met grote schijnwerpers word verlicht.

Morgen wordt het weer zeer warm, dus het aantal km zal morgen niet hoog worden. We plannen maar een extra dag in. Dan doen we er maar iets langer over.
56 km gereden.
Groetjes van de bikkels

• 24 Augustus 2016 - 21:10

Agnes:

Wat zijn jullie toch een bikkels , met die hitte valt het zeker extra zwaar. Gelukkig kunnen jullie er wat langer over doen en genieten jullie er van. Chapeau petje af. Groetjes Agnes en Laurens

• 24 Augustus 2016 - 21:28

Yves:

Strekte nog een heel veel plezier en neem anders een dag pauze jullie drie hebben alle tijd en opa wij vermaken oma dan nog wel een dag langer xxx yves

• 24 Augustus 2016 - 21:56

Lucia En Jan:

Zet hem op jongens!!
    Doe er maar langer over het is belangrijker dat jullie samen overkomen

• 24 Augustus 2016 - 22:17

Aranka:

lieverds het is het belangrijkste dat jullie kunnen terug kijken op een mooie tocht en niet op een uit puttingsslag. Het komt goed. liever iets later en genoten en vol goede moed dan kapot en leeg en totaal van de wereld een dag eerder. Doe het rustig en neem de tijd......veel liefs van aranka

• 25 Augustus 2016 - 00:29

Martin En Gerda:

Hallo drie musketiers, wij volgen jullie berichten nog steeds met belangstelling. Hebben vandaag nog aan jullie gedacht. Hier voor de eerste dag in tijden weer warm, maar dat kunnen wij, in tegenstelling tot jullie drie, in alle rust en luwte verwerken. Maar jullie buffelen in nog meer hitte die klotebulten over: groot respect daarvoor! Wij sluiten ons aan bij de andere reacties: neem de tijd jongens en bouw maar lekker wat rust in. Een extra dagje of dagjes doet niets af aan de prestatie en je kunt waarschijnlijk dan ook wat meer genieten van hetgeen je ziet onderweg. Wij wensen jullie nog veel succes op de verdere route!!!

Hartelijke en sportieve groeten uit Sassendonk.

Gerda en Martin.

• 25 Augustus 2016 - 10:09

Gerard:

Het gezegde:"" De laatste loodjes wegen het zwaarst""is voor jullie wel van toepassing. We moeten er niet aan denken om bij deze temperaturen met volle bepakking, heuveltjes te nemen van 8%. Dat jullie dit presteren vinden we buitengewoon. Dat de reis wat uitloopt is wel een gevolg hiervan, maar niet belangrijk. Tenminste wanneer andere afspraken niet in het geding komen. Denk aan jullie gezondheid en luister naar jullie lichamen. Doe samen kalm aan en we zijn er ten volle van overtuigt dat jullie het zullen halen, maar dan wel op een gezonde manier. Hou vol en we volgen jullie met belangstelling.
    Groetjes en veel sterkte van G en M

• 25 Augustus 2016 - 12:46

Fini:

Sterkte mannen, zoek op het heetst van de dag een lekker tentje op met koud drinken en doe het op je gemak! Langzaamaan...... enzovoorts.

Groetjes,

Fini.

• 25 Augustus 2016 - 21:19

Jos En Ine:

Inderdaad heel zwaar, maar heel veel succes.

• 26 Augustus 2016 - 21:33

Henny Jansen:

He Toppers ik zou zeggen vroeg beginnen en vroeg stoppen en dan sportdrank ( bier wijn zit vol elektrolyten ) geniet er van en " vake bej te bange"!!

Gr Henny Betsie