Onze derde lange fietstocht - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Onze derde lange fietstocht - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Onze derde lange fietstocht

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Het is bijna zover. Henk, Rinus en Jan gaan in augustus hun derde lange fietstocht maken. We gaan nu naar Lourdes aan de voet van de Pyreneeën in zuid Frankrijk.
Waarom Lourdes? Niet zozeer om op bedevaart te gaan, al hoe wel we best wel even ons gebedje zullen doen, maar vooral om een doel te hebben om naar toe te fietsen. Dit doel moet in 3 weken zijn te fietsen.

4 Jaar na onze 2e tocht gaan we dus voor de de derde keer een lange tocht maken.
De voorbereidingen zijn in volle gang. Volgens planning vertrekken we op 8 augustus.
In Nederland maken we een eigen route tot aan Limburg. Vandaar gaan we naar Aken en daar gaan we de Vennbahn route op. Deels door België en stukjes langs de grens Duitsland, Luxemburg . Aangekomen in Bastogne gaan we de Oude wegen route volgen tot aan Lourdes.
Volgens de fiets routeboekjes is het vanaf Maastricht zo'n 1450 km en tel er dan 250/300 km bij op om vanaf Zwolle/Hoonhorst een totaal te krijgen van ongeveer 1800 km. Onze fietstellers/computertjes zullen wel de werkelijke afstand registreren.

We hebben er weer veel zin in na een pauze van 4 jaar.
We hopen dan ook dat onze volgers van de vorige 2 tochten ons nu ook weer zullen volgen en aanmoedigen.

Vriendelijke groet,
De 3 HRJ fietsers
Henk, Rinus en Jan

• 08 Juli 2016 - 20:33

Agnes Smeenk:

Hallo Henk, Jan en Rinus.
    Geweldig dat jullie weer een mooie fietstocht maken. Alle 3 zijn jullie 4 jaar ouder geworden. En nog steeds vol enthousiasme gaan jullie weer van start.
    Laurens en ik zullen jullie weer volgen via het reisverslag. Want dit is toch fantastisch.
    Wat heb ik toch een sportieve broer. Petje af Henk.
    Nog even trainen en dan gaan jullie weer.

Groetjes Laurens en Agnes.

• 08 Juli 2016 - 21:30

Jan Van Den Bosch:

Al bij voorbaat veel plezier en succes straks.

• 08 Juli 2016 - 21:46

Betsie Middelkamp Jansen:

Wij wensen jullie een hele goede reis toe
    Johan zal wel zeggen hold de kop de bie.

En we gaan jullie zeker volgen
    wij zijn trots op onze boer en zwager.

groetjes Johan en Betsie

• 09 Juli 2016 - 09:45

Fini:

NATUURLIJK gaan we jullie weer volgen: veel te leuk om aan de zijlijn jullie avonturen mee te maken!

Heel veel succes toegewenst met de trainingskilometers en de voorbereidingen!

Groetjes,

Hans en Fini.

• 09 Juli 2016 - 09:46

Miranda Besten :

Mannen, wij wensen jullie weer heel veel succes en vooral plezier met jullie tocht naar Lourdes.
    Ga lekker genieten en succes nog even met de laatste voorbereidingen. Liefs van ons viertjes

• 10 Juli 2016 - 10:38

Rein Linnenbank:

Ook wij zullen jullie weer volgen en wensen jullie vooraf veel plezier en wijsheid bij jullie voorbereiding.
    Hopelijk veel mooi fietsweer.

succes kanjers,
    groetjes Rein en Annie

• 10 Juli 2016 - 19:44

Lies En Ben:

Hallo mannen;

ook wij willen jullie zeker volgen.
    veel plezier bij de voorbereiding en veel veilige km's op deze bizondere reis.

Groetjes Lies en Ben.

• 11 Juli 2016 - 14:19

Martin En Gerda Bos:

Hallo Jan, Rinus en Henk,

Net zoals 4 jaar geleden gaan jullie tijdens de Olympische Spelen jullie eigen sportieve prestatie neerzetten. Ook dit keer een fietstocht naar een gewijde plaats, niet als officiële pelgrim, maar toch voor jullie een plek met diepere betekenis. Aan het eind geen gouden, zilveren of bronzen medaille, maar een gevoel van grote voldoening na weer een prestatie. Dat jullie dat gaan halen, daar zijn wij van overtuigd gezien jullie eerdere verrichtingen. Wees voorzichtig en denk aan je rikketik, als het niet in 3 weken gaat, doe je er lekker wat langer over. Dan zijn jullie vrouwen een weekje langer onbestorven weduwe en na zoveel jaren goed huwelijk vinden ze dat misschien best wel lekker (rustig). Jullie staan bij jullie Grote Roerganger hierboven nu wel bekend als fanatieke wielrijders. Dus pas op als Hij over vele, vele jaren, als jullie je melden voor jullie laatste reis, niet zegt: "Je hebt nou al zo veel trainingskilometers in de kuiten, dat eindje naar boven is voor jou een peulenschilletje, dus je komt maar mooi op de fiets"!
    Natuurlijk gaan wij jullie weer volgen. Wij wensen jullie een goede voorbereiding en een bijzonder fijne tocht naar Lourdes. Wij zien jullie berichten met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke Zwolse groeten,

Martin en Gerda

• 12 Juli 2016 - 18:18

Jan Klein Herenbrink:

Hallo Martin en Gerda
    Bedankt voor jullie steun en wensen. Wij gaan er weer voor, en ja met het hoofd erbij en niet te gek doen.Hopelijk kan het ritje naar boven nog lang uitgesteld worden.Fijn dat jullie ons weer gaan volgen en... aanmoedigen. Groetjes Jan

• 13 Juli 2016 - 17:16

Gerard Overbeek:

Alleen de voorbereiding van zo,n tocht is al een uitdaging. Maar gezien jullie ervaring ga ik er vanuit dat Lourdes wordt gehaald. Ik blijf jullie volgen en alvast een beetje sterkte met het puzzelwerk. Holt de kop d,r bij.
    Groetjes Gerard en Martha

• 18 Juli 2016 - 19:52

Willy Leuverink:

natuurlijk gaan we jullie volgen.
    Veel succes met de voorbereidingen.

Gr. Lilo en Willy.

• 18 Juli 2016 - 21:09

Minne Bouta:

Hallo, Jan, Rinus en Henk,

Jullie blijven als gevorderde senioren het goede voorbeeld geven wat betreft intensief blijven bewegen, chapeau! Succes gewenst met de voorbereidingen en de tocht. Ik blijf jullie weer met plezier volgen via deze site.

• 31 Juli 2016 - 10:18

Dik Van Roest:

Veel plezier met de voorbereiding voor jullie barre tocht
    Het is een hele uitdaging maar jullie zijn goed getraind
    We geloven heel sterk dat jullie je doel bereiken . veel plezier
    We houden alles bij Heel veel plezier en kijk uit

groetjes Helga en Dik

• 02 Augustus 2016 - 11:26

Gerard Overbeek:

Al weer 2 augustus. Nog 6 nachten lekker thuis en dan is het afzien. Of niet? Alle plannen gereed? Fietsen gereed? Banden op spanning? Goede moed? Dan kan er niets meer mis gaan. We houden jullie in de gaten.
    Blijf kalm, en hanig an.
    Groeten G en M

• 06 Augustus 2016 - 21:21

Gea En Jos:

Halle mannen

Het is bijna zover..

We wensen jullie een een heel gezellige en succesvolle fietstocht toe.
    Geniet ervan!

Groetjes uit Doetinchem van Gea en Jos

• 07 Augustus 2016 - 11:10

Gerrit En Mariet:

Mannen wij wensen jullie heel veel succes en mooie momenten tijdens deze. reis.... Wij blijven graag op de hoogte tijdens jullie reis.... Lieve groet uit dalen