Dag 16 - Reisverslag uit Champagnac-la-Noaille, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Champagnac-la-Noaille, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 Augustus 2016 | Frankrijk, Champagnac-la-Noaille

Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken na het geweldige afscheid bij ons Engels gastgezin zoals beschreven is op dag 15. Het was gelijk weer klimmen en dalen. En niet zulke misselijk bulten. Maar hele echten. De temperatuur liep al snel op. Op Jan zijn fietscomputer liep de temperatuur op tot 47 graden ???. En ook onze lichamen begonnen behoorlijk te koken. In de stad Brive waar we midden door het centrum kwamen, hebben we iemand gevraagd naar een fietsenwinkel. Henk wil voor de zekerheid toch zowel zijn voor als achter buitenbanden vernieuwen. Henk wil de laatste week niet voor verrassingen komt te staan. De gevraagde persoon heeft ons eerst met handgebaren proberen uit te leggen hoe we die winkel konden vinden. Dit was voor ons niet te volgen. Dus door heel, heel, heel veel op hem in te praten is hij ons voorgegaan. Hij heeft ons 7 km kriskras door de stad naar een buitenwijk geloodst daar waar een winkel was. Henk wou hem bedanken en enkele euro,s geven om een verfrissing te kopen op deze warme dag maar hij was alweer gevlogen. Banden gekocht en de voorband ter plekke verwisseld. Na 84 km vonden we het genoeg voor vandaag. Om op de camping te komen moesten we toch nog ruim 5 km van de route af. De achterband op de camping verwisseld omdat we daar toch iets rustiger konden werken. De Nederlandse eigenaren van de camping leefden met ons mee en verzorgden ons goed.

Morgen wordt het weer zeer warm en het klimmen steeds zwaarder ondanks dat de bulten/bergjes niet hoger worden.

Gr.HRJ

• 23 Augustus 2016 - 21:12

John Schemmekes:

47 graden, dit is niet meer normaal, jongens denk aan jullie gezondheid. Misschien 'n pauze ?
    Veel wijsheid en succes.

Groet van ons, John en Anneke.

• 23 Augustus 2016 - 22:15

Klaas :

Hallo fietsmaten.
    Met zo'n hitte is vooral als je klimmen moet wel echt afzien. Maar jullie fietsen niet voor de eerste keer,dus jullie passen je wel aan ,aan de omstandigheden. Hou je taai ,en succes.
    Gr Klaas en Miny

• 24 Augustus 2016 - 11:03

Fini:

Veel drinken mannen! Ook hier hittealarm, maar wij kunnen de koelte opzoeken.

Lekker alle terrasjes onderweg aandoen en dan maar een dag later aankomen....

Sterkte!

Fini.

• 24 Augustus 2016 - 15:01

Dik Van Roest:

Groot respect.Met zo''n warmte en dan nog even klimmen Bij ons is het momenteel 36 graden
    achter op het terras is al bijna niet uit te houden .En jullie dan ook nog even klimmen Ik weet
    wat klimmen is In mijn beste jaren deed ik dit ook maar niet onder deze omstandig heden.

mannen.ik neem diep mijn pet Helga en Dik

Henk

Henk Linnenbank, Rinus Jansen en Jan Klein Herenbrink gaan als fietsvrienden van de wielerclub PVTELECOMZWOLLE, vanaf Zwolle/Hoonhorst opnieuw een grote fietstocht maken. Dit keer gaat het naar Lourdes. In 2010 hebben we een fietstocht naar Santiago de Compostela gemaakt. In 2012 zijn we naar Rome gefietst.

Actief sinds 20 Mei 2010