Dag 6 - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Augustus 2016 | Frankrijk, Montmédy

Dag 6 vertrokken uit Bastogne in België en vandaar naar Frankrijk, gestopt in Montmedy na zo n 90 km. We hebben prachtig weer en al behoorlijk warm. De eerste kathedraal waar we langs komen hebben we kaarsjes aangestoken voor al onze dierbaren en natuurlijk voor ons zelf voor een behouden fietstocht. We hebben kilometers gefietst over zeer onverharde wegen. Soms net een karrenspoor. Vanaf het plaatsje Pin kregen we opeens een wondermooie afdaling over een goede weg door de Vallee d Or naar de historische abdij van Orval. We hebben geslapen in vesting-stadje Haut Montmedy. Op municipal camping La Citadelle, bij Fort-Citadel, dit was wel heel apart. Om daar te komen moesten nog wel een klim van 1 km a'12 % overwinnen. Toen weer terug naar het lager gelegen dorp om wat eten te krijgen. Maar helaas er was niets te vinden dus maar weer naar boven. En jawel in het Fort Citadelle zelf hebben we toch nog heerlijk gegeten.
90 km gereden.
Groetjes van de drie, HRJ

• 14 Augustus 2016 - 21:54

Minne Bouta:

Regelmatig behoorlijk afzien dus, als ik het goed begrijp.

Hebben jullie geteld hoeveel maal jullie een landsgrens gepasseerd zijn? Toch wel makkelijk met open grenzen, hoef je daar in ieder geval niet bij te wachten.
    een goed vervolg van jullie tocht gewenst.

• 15 Augustus 2016 - 07:50

Dik Van Roest :

Goede morgen .Ik ben verbaasd wat jullie allemaal beleven onderweg .
    Jullie zijn ook zeer goed voorbereid. is natuurlijk nodig voor zo n barre tocht
    Wij wensen jullie veel geluk in de komende dagen veel geluk Helga en Dik

• 16 Augustus 2016 - 21:06

Gerrit En Marièt:

Mannen soms zit t mee en soms tegen, maar t weer werkt in iedere geval mee, en jullie zijn zo positief ingesteld dit redden jullie samen. Succes. Liefs Gerrit en marièt

Henk

Henk Linnenbank, Rinus Jansen en Jan Klein Herenbrink gaan als fietsvrienden van de wielerclub PVTELECOMZWOLLE, vanaf Zwolle/Hoonhorst opnieuw een grote fietstocht maken. Dit keer gaat het naar Lourdes. In 2010 hebben we een fietstocht naar Santiago de Compostela gemaakt. In 2012 zijn we naar Rome gefietst.

Actief sinds 20 Mei 2010