Dag 21 we zijn in Lourdes - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 21 we zijn in Lourdes - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 21 we zijn in Lourdes

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 Augustus 2016 | Frankrijk, Lourdes

Dag 21 (zondag 28 augustus) Een hele mooie dag gehad. Lekkere fiets temperatuur van ongeveer 24 graden. Wel hebben we een aantal km's over de grote weg gereden. Dit hebben we gedaan om een aantal stevige klimmetjes volgens ons routeboek te vermijden. Niet iedereen had nog de puf om er nog stevig tegen aan te gaan. Om 15.00 uur stonden we aan de rand, bovenkant, van Lourdes.
Na enkele foto,s te hebben gemaakt, hebben we eerst de door Henk gereserveerde camping gezocht. We zijn doorgereden, totaal 13 km, tot 8 km onder Lourdes.
Daar zijn we neergestreken na moeilijke, zware laatste kilometers in de regen. En ook nog een stevige bult waar we overheen moesten om op de camping SOLEIL DU PIBESTE in AGOS VIDALOS te komen.
We zitten ongeveer 15 km van de Spaanse grens af aan de voet van de pyreneeën
Deze camping kent Henk daar hij hier al meerdere malen is geweest.

Puf, puf, puf wat zijn we moe, heel erg moe.

Tent opzetten, douchen en er is op de camping een heerlijke warme maaltijd voor ons gemaakt ondanks dat het restaurant gesloten was op de camping. Wat een fijne mensen toch die ons heerlijk verwend hebben.

Vanaf morgen gaan we enkele dagen Lourdes bekijken.
We hebben er 21 dagen over gedaan.
Als we morgen alles hebben geregeld in Lourdes voor de terugreis hopen donderdag weer terug te zijn.

We vinden alle drie dat dit onze zwaarste tocht is geweest.
Zwaarder dan 2010 naar Santiago de Compostela (Spanje)
en 2012 naar Rome (Italië)

Groetjes van ons alle drie
HRJ

• 28 Augustus 2016 - 20:42

Betsie:

hoi mannen,

gefeliciteerd met jullie aankomst in Lourdes!!!
    het moet weer een goed gevoeld geven dat het weer gelukt is.
    Warm en vele beklimmingen, ik zie het helemaal weer voor me.
    goede terugreis.

• 28 Augustus 2016 - 20:52

Martin En Gerda:

Jan, Rinus en Henk,

Ik zend net twee minuten geleden een reactie op jullie vorige reisverslag naar jullie toe. Daarom hier een korte reactie: KLASSE EN GEFELICITEERD!!!

Martin

• 28 Augustus 2016 - 21:19

Jos:

Gefeliciteerd. Een geweldige prestatie waar julllie trots op kunnen zijn. Geniet er nog even lekker van.
    Jos

• 28 Augustus 2016 - 21:20

Jan:

Proficiat heren, mochten jullie voor anderen bidden dan toch zeker voor de reactiegevers!!!!! Dat we nog lang en gezond mogen fietsen toch.

• 28 Augustus 2016 - 21:26

Ans:

Hoera mannen,

Het is jullie wéér gelukt om deze reis tot een goed einde te brengen.
    GEFELICITEERD, nu Lourdes bekijken , alles regelen voor de terugreis en dan naar huis,
    zodat wij alle verhalen en foto's kunnen horen en zien. .

Ans.

• 28 Augustus 2016 - 21:27

Jacquelinr:

Top heren, knap gedaan weer. Nu genieten in Lourdes en dan op naar huis.

• 28 Augustus 2016 - 21:28

Yves:

Goed zo

• 28 Augustus 2016 - 21:36

Bertus En Johanna:

Gefeliciteerd!! Een geweldige prestatie hebben jullie geleverd.
    Geniet nog een paar dagen in- en van Lourdes!

Hartelijke groet
    Bertus en Johanna

• 28 Augustus 2016 - 21:36

Harry Diny Noordman:

Geweldige prestatie mannen met deze omstandigheden.
    Knop gedaan en nog een paar mooie dagen toegewenst in Lourdes.
    Gr Harry en Diny Noordman

• 28 Augustus 2016 - 21:57

Jos En Gea :

Gefeliciteed mannen , goed gedaan!!!
    Nog een fijne tijd in Lourdes.

Groetjes,
    Jos en Gea

• 28 Augustus 2016 - 22:07

Frank En Rosanne:

WOW!!! Super knap dat jullie lourdes hebben bereikt!! Gefeliciteerd!!

• 28 Augustus 2016 - 22:10

Klaas:

Hallo Henk, jan en Rinus. Mooi dat jullie over zijn, dat het niet vanzelf ging hebben wij uit jullie verslagen wel begrepen. Ik denk en verwacht dat jullie nog veel hebben te vertellen,dat horen we binnenkort hopelijk wel van jullie.
    Gr Klaas en Miny

• 28 Augustus 2016 - 22:24

Marja En Edward:

Hallo mannen,

Gefeliciteerd met deze prestatie, mooi dat jullie over zijn.
    En geniet van Lourdes. We horen jullie reisverslag binnenkort wel

Gr,
    Marja en Marja

• 28 Augustus 2016 - 22:38

Lucia Kroes :

Super mannen goed gedaan !!!!

• 28 Augustus 2016 - 23:05

Ursula Rens:

Pap, Rinus en Jan fantastisch dat jullie het weer geflikt hebben.

• 28 Augustus 2016 - 23:19

Agnes:

Gefeliciteerd met deze prestatie. ,wat zijn jullie een kanjers.
    Geniet nog even van de laatste paar dagen in Lourdes.

• 29 Augustus 2016 - 06:35

Aranka:

JOOOEEEEEHHHHHH.....gefeliciteerd. Niets meer dan respect wat ontzettend knap gedaan. Geniet deze dagen nog heerlijk van de rust en de omgeving en kom veilig terug om hier weer aan te sterken..heel veel liefs aranka

• 29 Augustus 2016 - 07:33

Marianne:

Wat een geweldige prestatie met deze enorme hitte een hoge bergen . Nu een paar dagen rustig aan en Lourdes bekijken . Petje af voor jullie drie . Groetjes Marianne

• 29 Augustus 2016 - 10:22

Jan Blomberg:

Terug van onze vakantie uit Spanje, jullie verslagen gelezen en.... heel veel bewondering over wat jullie gepresteerd hebben!!
    Heel wat anders dan wat wij gdaan hebben: ons voortdurend in een mooi auto door Andalusie laten rijden en genieten.

Een goede thuiskomst gewenst!

• 29 Augustus 2016 - 13:54

Fini:

Complimenten mannen! Wij doen jullie dat niet na!

Nu maar lekker genieten en baden in het Lourdeswater om van jullie stijve spieren af te komen!

Tot zondag, Henk! Complimenten voor de opgebrachte discipline om ons op de hoogte te houden!

Groetjes,

Fini.

• 29 Augustus 2016 - 15:39

Betsie Middelkamp Jansen:

Jullie hebben het niet gemakkelijk gehad als ik het zo lees .
    Maar toch is het gelukt "Gefeliciteerd" en een goede reis naar huis.
    Groetjes Johan en Betsie

• 29 Augustus 2016 - 16:50

Jos En Ine:

Super alle 3! Een mooie prestatie!!

• 29 Augustus 2016 - 18:58

Dik:

Mannen van harte .Een geweldige prestatie .Jullie moeten de moed maar opbrengen
    om deze barre tocht tot een goed einde te brengen geweldig .Helga en Dik

• 29 Augustus 2016 - 19:21

Jan:

Hallo alle volgers van onze site. Bedankt voor alle aanmoedigingen die wij hebben gehad. We hadden het soms nodig. Het heeft ons door de (warme) moeilijke momenten heen geholpen. Vandaag Lourdes gezien erg indrukwekkend en soms emotioneel.
    Het was een zware maar geweldige tocht. Gr. Jan

• 29 Augustus 2016 - 21:48

John En Louise:

We reageren een beetje laat maar we hadden even geen internet verbinding op onze vorige camping.
    Maar goed gedaan fietsmaten. Geweldige tocht gereden en goed aangekomen op jullie plaats van bestemming. Met grote voldoening kun terug keren.
    Maak er nog een paar mooie dagen van.
    Groet uit Kijkduin
    John en Louise

• 29 Augustus 2016 - 22:34

Minne Bouta:

Hallo, mannen,

Gefeliciteerd!!
    Het proefde, zo te lezen, niet meer naar nog zo'n tocht over 3 jaar, maar....je weet maar nooit.
    Geniet van jullie vrije dagen en tot ziens.

• 30 Augustus 2016 - 10:37

Henk Diender:

Grootte klasse jongens. Petje af. Geniet er nu van en straks een behouden thuisreis.

• 30 Augustus 2016 - 14:27

Willy Leuverink:

Henk, Jan en Rinus.

ook van ons gefeliciteerd.

Deze prestatie is niet of nauwelijks in woorden te beschrijven.

Geweldig, ontzettend goed etc. etc. etc.

Grüsse aus Isselburg,

Lilo en Willy.

• 30 Augustus 2016 - 19:09

Gerard:

Alle drie van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Petje af! Volgende rit Moskou? Het is wel een reis geweest met hindernissen, maar dat waren ook de voorgaande tochten. Nogmaals van harte en een goede thuisreis.
    Groeten Gerard en Martha

• 31 Augustus 2016 - 20:20