Dag 11 - Reisverslag uit Prémery, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Prémery, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Augustus 2016 | Frankrijk, Prémery

Afgelopen nacht heeft het behoorlijk geonweerd. Vanmorgen was het redelijk weer. In ieder geval droog. In de namiddag werd het weer slecht. We hebben meerdere buien gehad . We hebben 91 km gereden . Alleen 3 km voor de camping in het dorp was Henk aan de beurt met pech. Opeens een knal en de achterband aan flarden, een echte klapband. Met een noodoplossing de camping gehaald. Bij de receptie gevraagd naar een fietsenmaker. Ja aan het eind van het dorp zou er een zijn. Een Nederlander op de camping gevraagd of hij Henk met zijn auto daar naar toe wou brengen. Maar waar we ook zochten , geen fietsenmaker te vinden in het dorp, of we moesten 40 km verder rijden wat we niet hebben gedaan. Wat hebben we wel gedaan, in overleg met de receptie van de camping, hebben we een buitenband van een huurfiets gehaald. Henk heeft € 10 betaald. Dus de oplossing was er. Morgen kijken we in een grotere plaats of we goede oplossing kunnen maken. Wel was er een grote Super Marce in het dorp waar we wat hebben gegeten. We zitten nu in het toiletgebouw van de camping om een beetje warm te worden, de telefoon op te laden en de site bij te werken..
We staan op camping municipal les Pres de la Ville in Premery
91 km gereden.
Groetjes.HRJ

• 18 Augustus 2016 - 21:58

John Schemmekes:

Dus een beetje een kl....dag," maar na regen komt zonneschijn".morgen is het motto,"pluk de dag".

• 18 Augustus 2016 - 22:22

JvdB:

Goed opgelost Henk, zo zie je maar weer dat alle wielrenners een portemoneetje bij zich dienen te hebben.
    Goede reis verder.

• 19 Augustus 2016 - 07:23

Jacqueline :

Creatief hoor, nu weer hopen op beter weer en wat mooie dagen

• 19 Augustus 2016 - 07:50

Fini:

Complimenten, Henk, over hoe je het probleem opgelost hebt!

Ik vind het ook heel knap dat je, ook na een pech- en regendag, elke keer de tijd neemt om ons op de hoogte te houden van jullie avonturen!
    Bedankt!

Groetjes,

Fini.

• 19 Augustus 2016 - 09:53

Gerard En Netty Veltmaat:

Knap hoor om na een nare dag de energie weer te vinden om verder te gaan .Maar heel veel sucses we blijven jullie volgen Groetjes Gerard en Netty

• 19 Augustus 2016 - 16:20

John En Louise :

Als ik mij goed herinner hebben jullie Vezulay dan al gehad en zijn jullie vlak in de buurt van Nevers.
    Dat is een grote stad waar veel zaken te regelen zijn. Ook is landschap wat meer heuvelachtig maar de dorpjes talrijker en veel mooie kastelen en kerken. Blijf genieten ondanks minor tegenslagen, groet de Pelgrims die ongetwijfeld op jullie route tegen komen. Want Nevers en Vezulay zijn ook een bekende start plaatsen voor mensen de Camino lopen of fietsen.
    Maak er wat moois van.

Groet john en Louise.

• 20 Augustus 2016 - 19:49

Harry Noordman:

Hallo stoere fietsers,zoals ik lees loopt het ,met wat kleine problemen,toch wel voorspoedig.
    Ondanks de warmte gaan jullie goed.
    Hou je taai en met jullie wilskracht kom je wel in Lourdes.
    Veel plezier en geniet van deze mooie tocht.
    Harry Diny Noordman