Dag 14 en Dag 15 - Reisverslag uit La Porcherie, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu Dag 14 en Dag 15 - Reisverslag uit La Porcherie, Frankrijk van Henk Linnenbank - WaarBenJij.nu

Dag 14 en Dag 15

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Augustus 2016 | Frankrijk, La Porcherie

Dag 14 was geen bijzondere dag, alleen dat we maar de 80 km gefietst hebben. We stonden op een gemeente camping in het plaatsje Chatelus-le-Marcheix waar verder niemand te zien was. Het was ook niet meer dan een grasveldje met een WC gebouwtje. In het dorp hebben we nog een Pizza kunnen bemachtigen. Die smaakte best goed. We konden s,avonds en ook de volgende morgen niet de camping betalen. Er kwam geen beheerder opdagen. Vonden we ook niet erg.

Dag 15
Vanmorgen om half negen ging de bakker in het dorp open en daar hebben we wat gegeten in een heel oud krakkemikkig winkeltje. Het ging de gehele dag zwaar op en neer. Het was zeer warm wel 34 - 35 graden. Na goed 70 km waren we in een dorpje aan het zoeken naar de weg en een camping. Toen stopte er een auto met Engelse mensen. Na uitleg wat we aan het zoeken waren. boden ze ons aan om bij hun in de tuin te overnachten. Het was een Engels gezin met 3 kleine kinderen die daar direct om de hoek woonden. We mochten ons douchen en gebruik maken van hun WC. Ook zorgden ze voor een heerlijke warme maaltijd samen met hun hele gezin aan een grote tafel. De vrouw zette een grote wasmand klaar waar we onze vieze wielerkleding en handdoeken in mochten doen. Na een uurtje konden wij de was ophangen bij hun in de tuin. Toen we de volgende morgen (dag 16) na het ontbijt vroegen wat de kosten waren voor al deze gastvrijheid mochten we niets betalen. We hebben toen maar een gift voor de spaarpotten van de kinderen gedaan. Deze werd dankbaar aanvaard.
Bij vertrek werden we uitgezwaaid en werden foto,s gemaakt.
Frisse kleding aan en weer een warme dag tegemoet.

We hopen toch vrijdag of zaterdag aan te komen in Lourdes.
70 km gereden.
Groetjes van de drie.HRJ

Geweldig toch dat er zulke fijne mensen zijn op deze aardbol wonen.

• 22 Augustus 2016 - 19:53

Tineke Wilting:

Wat klinkt dat geweldig, prachtig als er mensen zijn die dat gewoon aanbieden! Knap hoe jullie elke dag weer zo'n eind fietsen! Zet hem nog even op! Knuffel van ons uit Dalen

• 22 Augustus 2016 - 20:29

Minne Bouta:

Moet je het weer van buitenlanders hebben; nooit meer iets verkeerds zeggen over buitenlanders dus.
    Lekker om weer met schone spullen te kunnen starten.

• 22 Augustus 2016 - 21:12

Willy En Lilo:

Hallo Henk, Rinus en Jan,

De finish komt in zicht.

Chapeau zou de fransman zeggen.

Groeten uit Isselburg.

• 22 Augustus 2016 - 22:32

John Schemmekes:

Dat is het leuke wat je zomaar overkomt, dit soort mensen zijn er gelukkig nog veel op deze wereld.

Henk,Rinus en Jan, nog even gezellig met elkaar "dom deur doen"----------------------Succes!

Groeten uit Hollands Venetië.

• 22 Augustus 2016 - 23:16

Lies Stockentree:

Wat een leuke ervaring. Nog de laatste loodjes. Veel fiets plezier

• 23 Augustus 2016 - 07:47

Aranka:

Idd wat tof dat jullie daar mochten douchen en even heerlijk schone kleren krijgen. Primitief is heerlijk maar dit is dan wel zeker luxe en dat is top voor jullie. Nu jullie weer schoon en fris zijn is er weer een nieuwe zware dag. Heel veel sterkte en plezier weer vandaag. Meestal als het doel in zicht is gaat het steeds beter en komt er weer adrenaline (die nu wel bijna op zal zijn ) in je lijf naar boven om samen zo naar de eindstreep te fietsen. Lieve pap, rinus en henk ook voor vandaag weer veel moed en kracht toegewenst en op naar jullie einddoel.
    veel liefs van aranka

• 23 Augustus 2016 - 10:30

John En Louise :

Het overkomt je, zoals velen die deze tochten ondernemen. De ervaring is dat er heel veel goede mensen op deze aardkloot lopen en dat is maar goed ook.
    John en Louise

• 23 Augustus 2016 - 11:01

G.J. Overbeek:

Fijn dat er nog goede mensen zijn die meeleven met jullie prestatietocht. Dat doet je goed. Dat ze ook nog even de was doen en jullie weer schone kleren aan hebben is geweldig. Kom je schoon aan in Lourdes. Het einde is nu echt in zicht en ik hoop dat ook het laatste stukje goed zal gaan. Wij ebben het volle vertrouwen hierin. Heel veel sukses en hopenlijk geen panne meer.
    Groeten G en M

• 23 Augustus 2016 - 11:57

Ursula Rens:

Wat een hartverwarmende familie. Mooi om dit te ervaren lijkt mij.

• 23 Augustus 2016 - 13:57

Fini:

Wat een fijne ervaring! Mensen met het hart op de juiste plaats!

Succes met de laatste loodjes! Hou vol!

Groetjes,

Fini.

• 23 Augustus 2016 - 19:52

Angelique:

Geweldig zo maken jullie heel wat mee.
    Succes nog bij de laatste loodjes.
    Een dikke knuffel Angelique!!